неділя, 9 лютого 2014 р.

Урок-концерт "Зустріч з Кобзарем"





                                                                   Вчитель: Криса О. П.



Тема: Зустріч з Кобзарем

Мета: ознайомити учнів з генієм українського народу Т.Г.Шевченком; розвивати             навички свідомого читання; вправляти у виразності читання; виховувати любов до рідного слова.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма проведення уроку: урок – концерт.

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, книги творів для дітей, програвач, сюжетні
                            малюнки.                    
Хід уроку
Ι. Ознайомлення із завданням уроку
ΙΙ. Активізація знань учнів
- З якими відомими українськими поетами ми вже знайомилися?
 Три великі світила сяють у небі України. Три генії українського народу уславили       Україну на весь світ:
Тарас Шевченко
Іван Франко
Леся Українка
-         Сьогодні у нас з вами зустріч з Кобзарем.
-         Кого з цих поетів називали Кобзарем? Чому?

                                                                     



                                                                     


ΙΙΙ. Робота над новим матеріалом
1. Бесіда - розповідь "Тарас Григорович Шевченко – символ  України″.
   - Майже два сторіччя тому народився в селі Моринці,  що  на  Черкащині, хлопчик Тарас. Рано померли його батьки, і на долю сироти випали тяжкі поневіряння.
   Тарас Григорович Шевченко прожив лише 47 років,  із них  24 роки  був  кріпаком, 10 – в засланні і лише 13 – на волі…
     Доля  переслідувала   його  в   житті,  скільки   лиш   могла,   та   вона   не   зуміла 
перетворити   золото його душі на іржу,   а   його   любов   до   людей – на ненависть і  погорду.
    Т. Г. Шевченко     уславлений   народний   поет,   геніальний  Кобзар  України    – видатний художник.
   Тарас  дуже  любив  Україну,   її   стрункі  тополі,  верби   над   ставами.  Особливо Шевченко любив калину.
   У своїх віршах поет оспівував мальовничу природу, красу української землі.






2. Виступ учнів - монтаж віршів про  Шевченка.
   1- й учень                                          2 – й учень
   Я маленька українка,                        Він дитя з – під стріхи,
   Вісім рочок маю,                               Він в подертій свиті,
   А про Тараса Шевченка                    Він здобув нам славу,
   Вже багато знаю.                               Як ніхто на світі.




3 – й учень                                         4 – й учень
Тяжко – важко в світі жити              Хоче малювати,
Сироті без роду:                                 Прагне він до знань,
Нема куди прихилитися,-                  Та за це багато
Хоч з гори та в воду!                          Зазнає знущань.

3. Інсценізація до вірша ″ Мені тринадцятий минало ″
Дійові особи: Оксана і Тарас.
Оксанка. Чом же плачеш ти? Ох, дурний Тарасе! Давай я сльози витру. Не сумуй, ти читаєш, найкраще за всіх, Тарасику, адже кажуть, найкраще від усіх співаєш, ще й малюєш. От виростеш і будеш малярем. Еге ж?
Тарас. Еге ж, малярем.
Оксана. І ти розмалюєш нашу хату?
Тарас. Еге ж. А всі кажуть, що я ледащо і ні на що не здатний. Ні, я не ледащо. Я буду таки малярем.
Оксанка. Авжеж будеш!                               
                                                             




4. Перевірка сприймання
Бесіда за змістом прослуханого :
- Що можна сказати про дитинство Шевченка? Яким воно було?
5. Виступ – концерт.
1. Читання  напамʹять віршів Шевченка
а) "Тече вода з-під явора";
б) "По діброві вітер віє"; 
в) "Світає";
г) "Заповіт";  
д) "Зоре моя вечірняя".

6. Використання пісень на вірші Т.Г.Шевченка. Виконують учні
а) "3ацвіла у лузі червона калина";
б) "Щебетала пташечка".
ΙѴ. Підсумок уроку
  
Гра ″ Віднови вірш ″
Велику книгу …                                  дорослі й діти
І « Кобзарем » її …                             заповіти
В тім « Кобзареві » зложив…            написав
Щоб знали всі: … й … .                     назвав

   - Тяжким було життя великого Кобзаря. Україні   він   віддав  своє  життя  і   мріяв бачити її народ вільним і щасливим. До своїх нащадків він звертався зі словами:

 І мене в сімʹї великій,
 В сімʹї вольній, новій
 Не забудьте помʹянути
 Незлим тихим словом.

                             




                                                                   












































































Немає коментарів:

Дописати коментар